Aparat jest przyklejony do gładkiej powierzchni szkliwa i może się odkleić lub oderwać . Jeżeli awaria wydarzy się w pierwszym tygodniu po założeniu aparatu , to znaczy że klejenie nie było skuteczne i należy element przykleić ponownie . Wtedy nie jest to wliczane do limitu 4 bezpłatnych napraw w przypadku gdy pacjent ma górny i dolny aparat. Jeżeli coś się odklei , pęknie lub urwie należy zadać sobie pytanie „ Czy coś mnie boli ? „ . Jeżeli nic nie boli to spokojnie . Należy zadzwonić do gabinetu i zgłosić awarię . Gdyby nikt nie odbierał telefonu trzeba napisać SMSa , opisać awarię i koniecznie się podpisać. Oddzwonimy jak tylko będzie taka możliwość. Jeżeli jakiś element uraża , to należy zastosować wosk ortodontyczny otrzymany w dniu założenia aparatów lub wyjąć ruchomą część a w ostateczności uciąć cążkami do paznokci drażniący element starając się nie uszkodzić reszty aparatu . Wizyta awaryjna jest ponadplanowa w danym dniu , więc prosimy o cierpliwość.